Atractii turistice

Parc Aventura

Parc Aventura RancaSki este activitatea sportiva si recreativa in aer liber, un mod foarte placut de a petrece timpul alaturi de familie si prieteni.

Parcul de aventura este dotat cu un sistem inovativ denumit LINIA VIETII, care asigura protectia copiilor si adultilor.Acestia nu pot sa greseasca pentru a se accidenta.

Parc Aventura inseamna curaj,emotie,adrenalina,distractie, forta si indemanare. Depasirea limitelor si cresterea increderii in sine, inseamna depasirea fricii de inaltime, inseamna „o minte sanatoasa intr-un corp sanatos”.

Parcul detine 2 tiroliene, perete de catarat si diverse obstacole.

 Rolul lor este să dea mai multă adrenalină şi senzaţii tari.Parc Aventura RancaSki  funcţionează pe toata perioada anului.

Summer tubing: tobogan de vara

SUMMER tubing RâncaSki de pe pârtia M1 este prima din România. Pe timpul verii, turiştii se pot distra pe pârtia de tubing: acest tobogan este folosit drept săniuş care poate fi practicat cu bărci pneumatice de mici dimensiuni pe piste special amenajate. Pârtia de tubing a fost inaugurată în iunie 2010, este amplasata pe locul celei de schi M1 şi are o lungime de 80 metri. Mocheta specială cu care e căptuşit toboganul este de plastic şi are în compoziţie un lubrifiant şi are un fel de ace care se tocesc cu timpul (elimină continuu lubrifiant). De la partea superioară până la bază se asigură aceeaşi suprafată de alunecare necesară pentru acest summer-tubing.

Perioada de uzare este de zece ani, deoarece se foloseşte sezonier. De aceea în curbe sunt mochete speciale de slalom. Un astfel de tobogan poate avea o curba mai mare sau chiar 2-3 astfel de curbe acelea fiind mai spectaculoase. Rolul lor este să dea mai multă adrenalină şi senzaţii tari. Nu există pericolul de a ieşi de pe tobogan pentru că acest culoar de alunecare are nişte laterale făcute dintr-o structură de rezistenţă acoperită cu mochetă specială. Daca se atinge de laterale, persoana se roteşte cu acel colac de cauciuc pe care este aşezat.Toboganul  RancaSki  funcţionează toată vara şi până la căderea primei zăpezi.

Enduro Rânca Hard & Hobby

Transalpina este cel mai înalt drum rutier din întregul lanţ al Munţilor Carpaţi, atât din România cât şi din afara ei, atingând alitudinea maximă în Pasul Urdele 2145 m. Şoseaua traversează Munţii Parâng de la N la S fiind paralela cu Valea Oltului şi Valea Jiului între care se află, şi leagă localitatea Saliste din Judeţul Sibiu de localitatea Novaci din Judeţul Gorj. Faptul ca a fost uitata si a devenit un drum greu de parcurs a ajutat Transalpina să-şi păstreze neatinsă sălbăticia şi farmecul aparte pe care puţine locuri din ţară îl mai au. Este printre puţinele drumuri din ţară pe care se poate ajunge cu maşina până la nori şi chiar deasupra lor. Rânca este o bună gazdă pentru  ENDURO RANCA HARD & HOBBY .

Unul din cunoscţii endurişti,pasionaţi şi de TransAlpina şi implicit Rânca, client fidel, Dani Otil declară: ”Am puţine pasiuni. Enduro, sau ce-oi face eu cu motoarele mele în pădure, e cea mai puternică, sau poate e mai la suprafaţă decât celelalte într-o perioadă care ţine de doi ani.

Fac asta pentru că sunt între prieteni, pentru că îmi place competiţia, pentru că are legatură şi cu spiritul, nu numai cu fiarele…nu ştiu daca ştie multă lume, dar în sportul ăsta, băieţi care se dau cu un motor second, de maxim 2000 de euro au aceleaşi şanse cu cei care folosesc motoare de 10 mii de euro. Când am început, nu îmi luam scule cu mine în pădure, pentru că nu ştiam nici măcar să imi desfac bujia. Acum abia mă recunosc, sâmbătă dimineaţa când şurubăresc fără să fie neapărat nevoie, ori la motorul meu, ori la al altuia. La pădure nu vei găsi niciodata înjurăturile, orgoliile şi scuipăturile pe care le găseşti adesea când ieşi “cu băieţii” între blocuri la o miuţă. E un loc mai civilizat, unde oamenii se cern prin multe site.

În doi ani, am văzut o singură doză aruncată într-o râpă de un endurist şi imediat îndemnul unui coleg de-al lui: ”poate vrei să te duci după ea”. Controlaţi în rucsac un endurist la plecare şi la venire”…

Sursă: www.daniotil.ro

Off-Road Rânca și pentru turisti…

Tracţiune integrală, gaşcă, prieteni, “las-o naibii de muncă”, diferenţial, “4 x 4 nu e tot aia cu 16”, munte, amortizor, “ia mult stanga”, motor, troliu, pădure, adrenalină, “bagă gaz”, reductor, turbină, bullbar, soare, “unde dracu’ suntem?”, buştean, suspensii, “stai că s-a rupt”, ploaie, supape, noroaie, kit de înaltare, “dă tubulara de 16”, inconştienţă, snorkel, ambreiaj “prăjit”, “râzi, da’ nu e râsul tau”, saşiu, cric high-lift, hei-rup, târie, ambiţie, “ţine-o drept!!”, satisfacţie, noapte, altfel de tărie, înmuiere, buştean. Altă viaţă.
Şanţuri, gropi, hârtoape – pe care le abordam deja profesionist: frânezi, evaluezi situaţia, iei decizia, iei inima în dinţi şi manevrezi cu mare atenţie. Emoţiile care te cuprind privesc mai ales integritatea vehicului agonisit cu truda, pe care il expui zilnic unor astfel de expediţii. Imaginaţi-vă emoţiile de genul acesta, transplantate în creierii… munţilor, împărţite cu prietenii, dar multiplicate cu 100, generate nu de grija pentru “fiare”, ci de dubiile privind integritatea mentală sau corporală a celor care trag de… fiarele cu pricina.

Culmea este că niciodată nu se întampla altceva decât o invazie de adrenalină care spală oboseala, stresul urban şi amintirea tuturor meeting-urilori. În plus, este pregătit terenul (mai mult sau mai puţin accidentat) pentru succesul deplin al chefului de noapte, cu tovarăşii de nebunie sănătoasa. Pe scurt, cam asta înseamnă s-o iei… off-road. Adică “p-alăturea”. Dacă n-am avea altceva mai bun de făcut, am spune că e singura activitate omeneasca în care se aplică voios principiul “de la fiecare după puteri, fiecaruia după nevoi”….www.offroadromania.com

Se pot organiza expediţii off road hard sau soft în Rânca sau în împrejurimi, pentru turiştii interesati, cu sau fără vehicole personale. 

Trasee turistice

Traseu: Rânca – Novaci, prin Florile Albe
Marcaj: Triunghi rosu

Traseu: Rânca – Pestera Muierilor – Baia de Fier,
Marcaj: Triunghi albastru

Traseu: Novaci – Valea Gilortului – Cabana Ranca.
Marcaj: Traseul urmareste drumurile forestiere din Valea Gilortului.
Timp de mers: 7-8 ore.

Traseu: Novaci – Muntele Cerbu – Cabana Ranca.
Marcaj: Triunghi rosu.
Timp de mers: 4-5 ore.

Traseu: Baia de Fier – Cabana Pestera Muierii.
Marcaj: Traseu pe sosea modernizata.
Timp de mers: 0,5-0,75 ore.

Traseu: Cabana Ranca – Muntele Urdele – Valea Iezerul – Cabana Obarsia Lotrului. Marcaj: Triunghi rosu, banda rosie si triunghi rosu.
Timp de mers: 6,5-7,5 ore.

Traseu: Cimpa – Cabana Voievodu.
Marcaj: Triunghi rosu; sosea forestiera.
Timp de mers: 2-2,25 ore.

Traseu: Cabana Voievodu – Poiana Muierii – Cabana Obarsia Lotrului.
Marcaj: Triunghi rosu.
Timp de mers: 6-7 ore.

Traseu: Cabana Obarsia Lotrului – Groapa Seaca – Varful Capra – Poiana Muierii – Cabana Voievodul.
Marcaj: Sosea, poteca nemarcata, triunghi rosu.
Timp de mers: 9-10 ore.

Traseu: Lacul Calcescu – Piatra Taiata – Varful Mohorul – Muntele Papusa – Cabana Ranca.
Marcaj: Banda rosie, triunghi rosu, sosea.
Timp de mers: 6-7 ore.

Traseu: Cabana Ranca – Varful Papusa – Curmatura Oltetului.
Marcaj: Triunghi rosu, sosea, poteca nemarcata.

X
Add to cart